Menu

Help! Veel gestelde vragen:

 
Zie Tarieven voor vragen over Facturatie & betaling, Offertes & schattingen, Welke uren tellen als werktijd, Annulering en tips om meer Waar voor je geld te krijgen.
 

Wat doet MrFix?

 
MrFix regelt als zogeheten ‘digitaal prikbord’ binnen 1 uur een betrouwbare vakman. Wij ondersteunen jou en de aannemer in de coördinatie rond klussen zodat je geen tijd verliest of je zorgen hoeft te maken.
 
MrFix regelt jouw klus in 1 keer goed. Wij verzorgen erkende schilders, elektriciens, loodgieters en andere klusexperts. De vakman komt naar je huis, kantoor of winkel op het moment dat dat jou het beste uitkomt.
 
MrFix mailt je achteraf e factuur namens de aannemer die je veilig per iDeal, creditcard of bankoverschrijving kunt voldoen.
 

Hoe plaats ik een klus?

 
1) De klus

  • Kies in het formulier bovenaan de pagina eerst links je soort klus / klusser
  • Upload 1 of 2 foto’s van de situatie / het probleem (niet verplicht)
  • Geef rechts je klus een beknopte, duidelijke naam en licht hem eronder toe (afmetingen, merk, kleur, plafondhoogte…).
  • Klik “Snel een vakman”, of als je liever een bindende offerte of schatting wilt “Eerst een offerte”

2) De Klant

  • Vul je naam en contactgegevens links in
  • Geef rechts aan wanneer de klus jou uitkomt. Eerst staan de ochtenden en middagen op groen (beschikbaar): klik de dagdelen die niet schikken (rood). De avonden staan juist op rood, dus klik als ze je wel schikken: dan worden ze groen. Onderaan kun je een extra datum opgeven tot maximaal 2 maanden vooruit. De vakman kiest een tijdvak van 1 uur binnen de dagdelen die jou schikken (de marge is vanwege verkeer, parkeren en voorafgaande klussen). En als je hier niet mee uit de voeten kunt, klik dan helemaal links op de cirkel met “1” en geef je beschikbaarheid in stap 1 aan onder “OPMERKINGEN”

En als je dat liever doet kun je ons ook bellen op 020-6750333, mailen op [email protected] (vermeld dan wel je telefoonnummer, het klusadres en je beschikbaarheid!) of zelfs een WhatsAppje sturen op 06-1538 0087 (vermeld dan je mailadres, het klusadres en je beschikbaarheid).
 

Hoe snel reageert MrFix op mijn klusverzoek?

 
Wij reageren normaal gesproken binnen 1 uur op je klusverzoek (maandag-zaterdag 8.30-18 uur). In dit tijdsbestek zoeken wij een goede vakman in ons bestand die beschikbaar is wanneer het jou uitkomt. We bevestigen de datum en het tijdvak (van 1 uur) per mail en maken een WhatsApp-groep aan voor direct contact met je aannemer. De vakman vraagt daar eventuele ontrekende info zodat hij de klus goed kan voorbereiden en in 1 x goed kan doen.
 

Wie zijn de vakmensen?

 
Vakmensen komen op aanbeveling bij MrFix binnen en worden stuk voor stuk door MrFix gecheckt op betrouwbaarheid en vakmanschap. We hebben ze allen persoonlijk gesproken en hebben hun documenten gecheckt. MrFix probeert altijd een lokale expert met de juiste ervaring aan jouw klus te koppelen. De vakman beslist natuurlijk zelf welke klussen hij aanneemt en jij beslist natuurlijk of je de voorgestelde afspraak bevestigt. MrFix ondersteunt jullie beiden en houdt bij hoe de Klant klussen beoordeelt. We delen feedback met de vakman zodat hij het in de toekomst beter kan doen.
 

Welke klussen biedt MrFix?

 
MrFix regelt erkende vakmensen voor klussen in en om huis (of winkel, restaurant of kantoor) van groot (verbouwing, uitbouw, gevelwerk) tot klein:

 

Wat kost dat?

 
Zie Tarieven
 

Andere vragen

 

Hoe kan ik contact opnemen met MrFix?

 
Bij “Hoe plaats ik een klus?” staat hoe je een klusverzoek kunt indienen via de site, mail, telefoon of WhatsApp. Als je vragen of opmerkingen hebt over een bestaande klus of factuur, gebruik dan graag de WhatsApp-groep met de vakman of antwoord (met ‘reply all‘) op de laatste mail die je van ons hebt gekregen over de betreffende klus / factuur. Je kunt zonodig ook bellen op Ma-Za van 8.30-18u naar 020-675 0333.
 

Kunnen jullie het benodigde materiaal leveren? (deuren, kozijnen, wand/vloertegels, laminaat, houten vloeren)

 
Ja, de vakman kan het materiaal leveren: dat is meestal raadzaam. Loodgieters en elektriciens geven bijvoorbeeld geen garantie op werk met materiaal dat de Klant zelf inkoopt en schilders geven veel langer (vaak wel 10 jaar) garantie op werk met de kwaliteitsverf die zij inkopen. Let wel dat de vakman de tijd voor het bestellen, kopen en ophalen van materiaal mag declareren.
Zie ook de tips onderaan Tarieven
 

Waar werkt MrFix?

 
Wij bieden vakmensen in heel Nederland: niet alleen in de Randstad (in en om Amsterdam, Den Haag, Leiden, Utrecht, Haarlem, Rotterdam en Delft) maar van Breda tot Eindhoven en Maastricht en van Arnhem en Apeldoorn tot Enschede en Groningen.
 

Moet ik thuis zijn gedurende de werkzaamheden?

 
Dat mag natuurlijk maar hoeft niet: veel Klanten spreken om 8-9u af, wijzen de vakman de weg en gaan naar hun werk. Vraag de vakman altijd om zodra hij binnen is via WhatsApp een ‘voor-foto’ en zodra hij klaar is een na-foto te delen.
 

Kunnen jullie werken voor zakelijke en overheidsklanten?

 
Ja, MrFix bedient veel kantoren, winkels en restaurants. We werken zelfs voor internationale organisaties en ambassades: handig dat we een Verklaring Omtrent Gedrag hebben van de meeste vakmensen.
 

Wat is de minimale afname?

 
De minimale afname is één uur per man per klus. We rekenen geen andere toeslagen zoals concurrerende diensten en klussers wél rekenen voor ‘service’, voorrijkosten, risico of winst. Zie ook Tarieven
 

Waarom moet ik mijn beschikbaarheid opgeven als ik alleen een offerte wil?

 
Toen we met onze service begonnen merkten we dat Klanten vaak het hele offerte- of schattingproces doorliepen maar de vakman dan niet beschikbaar was wanneer de Klant hem nodig had. Onze beste schilders zijn bijvoorbeeld meestal ~12 maanden vooruit volgeboekt. Daarom vragen we de Klant om direct aan te geven wanneer de vakman welkom is. We vragen de vakman om zijn schatting tegelijk met zijn afspraakvoorstel door te geven.
 

Wat kan ik doen als ik niet tevreden ben met het resultaat?

 
Als de vakman je instructies niet in 1 x goed uitvoert komt hij natuurlijk terug om het recht te zetten, afhankelijk van zijn garantieregeling zonder arbeidskosten (wel eventuele materiaal- en parkeerkosten). Als je niet tevreden bent is het van groot belang om de aannemer (niet MrFix!) direct te informeren: het liefst als hij nog aanwezig is en anders via de WhatsApp-groep. Wij doen ons best om te zorgen dat de Klant (en de vakman) eerlijk wordt behandeld en hebben een uitstekende, langdurige relatie met onze vakmensen, maar MrFix is niet hun werkgever of opdrachtgever. Als Klant en vakman zich beiden redelijk opstellen kunnen ze snel een passende oplossing afspreken: MrFix ondersteunt daarbij. En als de vakman zich niet redelijk opstelt geven wij hem een formele waarschuwing. Bij eventuele herhaling nodigt MrFix de vakman niet meer uit voor klussen. Zie ook de tips onderaan Tarieven
 

Hoe kan ik me aanmelden als vakman?

 
Als je je vak verstaat en graag Klanten zeer tevreden stelt, lees dan graag [email protected]. We bellen je binnen 24 uur.