Menu

Help! Veel gestelde vragen:

Wat doet MrFix?

MrFix regelt binnen 3 uur een betrouwbare vakman. Wij nemen je de coörindatie rond klussen uit handen zodat je geen tijd verliest of je zorgen hoeft te maken.

MrFix doet jouw klus in 1 keer goed. Wij verzorgen erkende schilders, elektricien, loodgieters en andere klusexperts. De vakman komt naar je huis, kantoor of winkel op het moment dat dat jou het beste uitkomt.

Betaal MrFix veilig achteraf per iDeal, creditcard of bankoverschrijving.

Hoe plaats ik een klus?

1) De klus

  • Kies in het formulier bovenaan de pagina eerst links je soort klus / klusser
  • Upload 1 of 2 foto’s van de situatie / het probleem (niet verplicht)
  • Geef rechts je klus een beknopte, duidelijke naam en licht hem eronder toe (afmetingen, merk, kleur, plafondhoogte…).
  • Klik “Snel een vakman”, of als je liever een bindende offerte of prijsindicatie wilt “Eerst een offerte”

2) De Klant

  • Vul je naam en contactgegevens links in
  • Geef rechts aan wanneer de klus jou uitkomt. Eerst staan de ochtenden en middagen op groen (beschikbaar): klik de dagdelen die niet schikken (rood). De avonden staan juist op rood, dus klik als ze je wel schikken: dan worden ze groen. Onderaan kun je een extra datum opgeven tot maximaal een maand in de toekomst. De vakman kiest een tijdvak van 1 uur binnen de dagdelen die jou schikken. En als je hier niet mee uit de voeten kunt, klik dan helemaal links op de cirkel met “1” en geef je beschikbaarheid in stap 1 aan onder “OPMERKINGEN”

En als je dat liever doet kun je ons ook bellen op 020-6750333, mailen op [email protected] (vermeld dan wel je telefoonnummer, het klusadres en je beschikbaarheid!) of zelfs een WhatsAppje sturen op 06-1538 0087 (vermeld dan je mailadres, het klusadres en je beschikbaarheid).

Hoe snel antwoordt MrFix op mijn klusverzoek?

Wij reageren normaal gesproken binnen 3 uur op je klusverzoek (maandag-vrijdag 8-18 uur). In dit tijdsbestek zoeken wij een goede vakman in ons bestand die beschikbaar is wanneer het jou uitkomt. We bevestigen de datum en het tijdvak (van 1 uur) per mail en maken een WhatsApp-groep aan. Daar kan de vakman je eventuele vragen stellen zodat hij zo goed mogelijk voorbereid bij jou aankomt en de klus in 1 x goed klaart.

Wie zijn de vakmensen?

Vakmensen komen op aanbeveling bij MrFix binnen en worden stuk voor stuk door MrFix gecheckt op betrouwbaarheid en vakmanschap. We hebben ze alle persoonlijk gesproken en hebben hun documenten gecheckt. MrFix koppelt de expert met de juiste ervaring aan jouw klus. Bovendien houden we bij hoe de Klant hun klussen beoordeelt en sturen we ze zonodig bij.

Welke klussen biedt MrFix?

MrFix regelt erkende vakmensen voor klussen in en om huis (of winkel, restaurant of kantoor) van groot (verbouwing, uitbouw, gevelwerk) tot klein:

  • Schilder: binnenschilders, buitenschilders, stucadoors en behangers
  • All-round klussers: timmerwerk, meubels monteren, vloeren leggen, glas zetten, metselen en tegelzetten
  • Elektricien: alle elektraklussen van aardlekschakelaar en groepenkast tot stroomstoringen en elektra aanleggen of installeren
  • Loodgieter: alle loodgieterklussen van verstoppingen en lekkages tot cv-ketel en dakwerk
  • Witgoedmonteur
  • Hovenier
  • Computer reparateur
  • Slotenmaker
  • Professionele schoonmaker
  • Meubelspecialist
  • Verhuizer

Wat kost dat?

1) Uurtarieven

Het uurtarief hangt af van het type klus en is altijd inclusief btw en voorrijkosten. We factureren minimaal 1 uur arbeid per man (afgerond op halve uren) namens de vakman alsmede eventuele materiaal- en parkeerkosten. Er is een toeslag van 50% op het uurtarief voor klussen die ’s avonds (vanaf 18u), in het weekend, op feestdagen of met spoed (binnen 24 uur) moeten beginnen. Als de klus ook overdag doordeweeks kan is er geen toeslag als de vakman er voor kiest om hem ’s avonds of in het weekend te klaren.

2) Welke uren kan de vakman declareren?

Niet: Reistijd naar of van de klus, Pauze (eten, roken, bellen)

Wel: Voorbereidingstijd (gereedschap en materiaal inplannen, bestellen, kopen / huren, ophalen), Opnamebezoeken, Uitvoering en Nazorg (opruimen, schoonmaken, afval afvoeren)

We drukken de Klant op het hart om vooraf (via WhatsApp) duidelijke informatie te delen zodat de vakman bijvoorbeeld eventueel materiaal op weg naar de klus op kan halen in plaats van na aankomst heen en weer te rijden naar de groothandel of bouwmarkt (want dat is dus declarabele arbeidstijd).

3) Offertes en Prijsindicaties

Vooraf weten wat de klus (ongeveer) gaat kosten? Klik rechtsonder stap 1 van het verzoekformulier “Eerst een offerte”. Dan mailen we namens de vakman een bindende offerte met een vaste prijs, als de klus meer dan een dag werk / ~€500 kost en je voldoende informatie hebt verstrekt. In de meeste gevallen vereist dit een betaald opnamebezoek door de vakman: zie onder 4) Opnamebezoek. Voor klussen van minder dan een dag werk / ~€500 vragen we de vakman om een urenindicatie, die je samen met het vaste uurtarief een goede inschatting geeft van de kosten.

4) Opnamebezoek

Onze Klanten en vakmensen zijn liever geen tijd kwijt aan het inplannen en afleggen van opnamebezoeken. Daarom maakt MrFix het jullie makkelijk om elkaar vooraf (het beste via WhatsApp) vragen te stellen en foto’s e.d. te delen. Soms vraagt de Klant advies of moet de vakman nauwkeurig inmeten en vereisen ze een opnamebezoek. Dan factureren we dat net zoals de uitvoering: meestal volstaat het minimum van 1 uur arbeidstijd per man. Bij klussen van meer dan een dag werk biedt de vakman dat uur opname als korting wanneer je de offerte/ prijsindicatie accepteert.

5) Facturatie en Betaling
MrFix mailt ná de klus namens de vakman een nette factuur met een link om via iDeal of creditcard te betalen, maar je kunt het ook (binnen 14 dagen) overmaken naar onze bankrekening (zie IBAN onderaan de webpagina). Als je wilt kunnen we ook automatische incasso regelen. Klussen op basis van een offerte vereisen vaak een aanbetaling en andere klussen factureren we direct na elke werkdag. Tip: betaal een klusser nooit contant!

6) Annulering
Klant en vakman kunnen een klus kosteloos annuleren, maar als de Klant een klus bevestigt en dan minder dan 24 uur voor geplande aanvang annuleert of uitstelt is hij de vakman het tarief voor 1 van zijn uren verschuldigd. De vakman kan het ontstane gat in zijn agenda op zulke korte termijn namelijk vaak niet efficiënt meer opvullen.

Andere vragen

  • Hoe kan ik contact opnemen met MrFix?Bij “Hoe plaats ik een klus?” staat hoe je een klusverzoek kunt indienen via de site, mail, telefoon of WhatsApp. Als je vragen of opmerkingen hebt over een bestaande klus of factuur, gebruik dan graag de WhatsApp-groep met de vakman of antwoord (met ‘reply all‘) op de laatste mail die je van ons hebt gekregen over de betreffende klus / factuur. Je kunt zonodig ook bellen op Ma-Vr van 8-18u naar 020-675 0333.
  • Kunnen jullie het benodigde materiaal leveren? (deuren, kozijnen, wand/vloertegels, laminaat, houten vloeren)

Ja, de vakman kan het materiaal leveren: dat is meestal raadzaam. Loodgieters en elektriciens geven bijvoorbeeld geen garantie op werk met materiaal dat de Klant zelf inkoopt en schilders geven veel langer (vaak wel 10 jaar) garantie op werk met de kwaliteitsverf die zij inkopen. Let wel dat de vakman de tijd voor het bestellen, kopen en ophalen van materiaal mag declareren.

  • Waar werkt MrFix?

Wij bieden vakmensen in de hele Randstad: in en om Amsterdam, Den Haag, Leiden, Utrecht, Haarlem, Rotterdam en Delft.

  • Moet ik thuis zijn gedurende de werkzaamheden?

Dat mag natuurlijk maar hoeft niet: veel Klanten spreken om 8-9u af, wijzen de vakman de weg en gaan naar hun werk. Vraag de vakman altijd om zodra hij binnen is via WhatsApp een ‘voor-foto’ en zodra hij klaar is een na-foto te delen.

  • Kunnen jullie werken voor zakelijke en overheidsklanten?

Ja, MrFix bedient veel kantoren, winkels en restaurants. We werken zelfs voor internationale organisaties en ambassades: handig dat we een Verklaring Omtrent Gedrag hebben van de meeste vakmensen.

  • Wat is de minimale afname?

De minimale afname is één uur per man per klus.

  • Wat kan ik doen als ik niet tevreden ben met het resultaat?

Als de vakman je instructies niet in 1 x goed uitvoert komt hij onder zijn garantieregeling gratis terug om het recht te zetten. Als je niet tevreden bent is het van groot belang om de vakman (niet MrFix!) direct te informeren: het liefst als hij nog aanwezig is en anders via de WhatsApp-groep. Wij doen ons best om te zorgen dat de Klant (en de vakman) eerlijk wordt behandeld en hebben een uitstekende, langdurige relatie met onze vakmensen, maar MrFix is niet hun werkgever of opdrachtgever.

  • Hoe kan ik me aanmelden als vakman?

Als je je vak verstaat en graag Klanten in de Randstad bedient, lees dan graag https://mrfix.nl/nl/contact/kom-fixen/ en vul je gegevens onderaan in, of mail een korte motivatie naar [email protected]