Door gebruik te maken van onze dienst vragen Cliënten en vakmensen MrFix expliciet om een WhatsApp-groep voor hen aan te maken zodra we de klus hebben gematcht, dat wil zeggen zodra we voor de Cliënt een geschikte vakman hebben gevonden die de gevraagde klus kan en wil uitvoeren. Je kunt de groep echter op elk moment verlaten door in het kebabmenu (3 stippen) rechtsboven in je WhatsApp-scherm op ‘Groepsinformatie’ te tikken en dan op ‘Groep verlaten’.
Zodra we een geschikte vakman beschikbaar vinden, mailen we de Cliënt en de vakman het afspraakvoorstel van de vakman. Vervolgens maken we een WhatsApp-groep aan zodat de Cliënt de voorgestelde afspraak kan bevestigen, verzetten of annuleren (allemaal gratis). Cliënten en vakmensen hebben in de loop der jaren ontdekt dat zo’n WhatsApp-groep een ideale manier is om direct te communiceren, zodat de vakman de klus in één keer goed kan doen. De Cliënt kan extra tekst, afbeeldingen en video’s delen, terwijl de vakman vragen kan stellen en advies kan geven. Let wel: zowel onze Cliënten als vakmensen hebben het erg druk en reageren niet altijd binnen een paar uur. Je kunt de ander bellen door op ‘Groepsinformatie’ te tikken en dan op het nummer (niet je eigen) zonder zwart MrFix-logo. Sommige Cliënten en vakmensen gebruiken zelfs meer functies: een (WhatsApp-)videogesprek kan een opnamebezoek vervangen en de vakman kan zijn Live Locatie delen als hij onderweg is naar de Cliënt.
MrFix ondersteunt Cliënten en vakmensen via de WhatsApp-groep, voornamelijk door een welkomstbericht voor elk te delen met een samenvatting van het afspraakvoorstel en zonodig:
- Gewijzigde afspraken te verduidelijken
- Vragen te beantwoorden en Cliënten en vakmensen door te verwijzen naar nuttige pagina’s zoals Tarieven
- Misverstanden of geschillen op te lossen
- Vakmensen eraan te herinneren om input te geven voor offertes en vervolgens Cliënten eraan te herinneren om op de offertes te reageren
- Vakmensen eraan te herinneren om hun uren en kosten in te dienen voor facturen en vervolgens Cliënten eraan herinneren om de factuur te betalen
Daarnaast stuurt MrFix op de ochtend van elke afspraak automatisch aparte herinneringen naar de Cliënt en de vakman. Cliënten kunnen ook nieuwe klussen plaatsen door een WhatsApp-bericht te sturen naar +31 6 15380087. We proberen binnen 24 uur te reageren op WhatsApp-berichten en binnen 7 kalenderdagen op e-mails: als je haast hebt raden we je aan je klus te plaatsen via het formulier bovenaan de juiste pagina van MrFix.nl. En Cliënten en vakmensen kunnen vragen of opmerkingen ook 1-op-1 naar MrFix appen als er nog geen WhatsApp-groep voor de klus is. Als ze urgent zijn, bel ons dan op 020-675 0333 (ma-do 8:00-19:00u, vr-za 9:00-18:00u en zo 13:00-17:00u).